هوالرئوفدانشمند بزگوار حضرت آیه الله استاد حاج سید حسن ابطحی مدظله عالی در جلد دوم کتاب ملاقات با امام زمان (عج) چنین می نویسند:در قدیم، ساختمان مسجد جمکران آنقدر وسعت نداشت که جمعیت زیادی در آن جمع شوند. علاوه راه ماشین خوبی هم نداشت که مردم به سهولت به آنجا بروند. لذا مسجد جمکران تنها برای چند نفر عاشقان پر حرارت آن حضرت باقی می ماند.که آنها به هر نحوی که ممکن بود شبهای جمعه خود را به آنجا می رساندند. ولی بقیه شبها مسجد خالی بود که طبعا درش را خادم مسجد می بست و می رفت. پیرزن با صفایی که شاید مکرر خدمت حضرت ولی عصر (عج) در خواب و بیداری رسیده بود. پس از آنکه مسجد را توسعه دادند، شب جمعه ای به مسجد جمکران می رود و صدها و بلکه هزارها نفر را می بیند که در مسجد و اطاقها و حتی در فضای باز مسجد برای عبادت و توسل به آن حضرت عرض ارادت می کنند. خودش گفت: من وقتی این جمعیت را دیدم و با جمعیت قبل از توسعه مسجد مقایسه کردم. خیلی خوشحال شدم که بحمدالله مردم اطراف مولایم حجه بن الحسن (عج) جمع شده اند. و به آن حضرت اظهار علاقه می کنند با این خوشحالی وارد مسجد شدم و اعمال مسجد را انجام دادم و سپ بیرق عزا...
ما را در سایت بیرق عزا دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 13 تاريخ: جمعه 22 بهمن 1395 ساعت: 23:33